Jaki jest najlepszy sposób na przekazanie informacji zwrotnej ekstrawertykowi?

Sposób, w jaki udzielasz informacji zwrotnej lub konstruktywnej krytyki ma ogromny wpływ na morale i reakcję pracownika. Jeśli zastosujesz niewłaściwe podejście, możesz łatwo spowodować brak wiary w siebie i być może nawet potraktować informację zwrotną zbyt poważnie.

Jeśli jednak zastosujesz ją właściwie, możesz zainspirować ich do poprawy w sposób nieporównywalny z innymi.

W każdym współczesnym środowisku biurowym można spotkać różne osobowości, które siedzą na swoich krzesłach i wykonują codzienne obowiązki. Oznacza to, że aby wydobyć z nich to, co najlepsze, należy dostosować swoje podejście do ich osobowości.

Istnieją dwa główne typy osobowości - introwertycy i ekstrawertycy. Istnieją również ambiwalenci, którzy siedzą mocno pośrodku spektrum, ale radzenie sobie z ambiwalentami jest o wiele łatwiejsze, ponieważ oba podejścia mają tendencję do odnoszenia sukcesów!

Sprawdź tę interesującą infografikę, która podkreśla niektóre z głównych różnic między introwertykami i ekstrawertykami.

Źródło - https://officevibe.com/blog/differences-introverts-extroverts

Jeśli masz wielu ekstrawertyków w swoim biurze, musisz zrozumieć, jak przekazać im informację zwrotną w sposób, który nie tłumi ich entuzjazmu i ducha i który pozwala uniknąć wzięcia jej do siebie.

Oto kilka wskazówek.

Rozpocznij rozmowę z pochwałą

Kiedy udzielasz informacji zwrotnej jakiegokolwiek rodzaju, dobrze jest zacząć od pozytywnego punktu, ale jest to jeszcze ważniejsze, gdy udzielasz informacji zwrotnej ekstrawertykowi. "Bardzo podobało mi się, jak przejąłeś inicjatywę w tym projekcie" jest dobrym punktem wyjścia, lub "bardzo dobrze poradziłeś sobie z tym klientem", a następnie przejdź do punktu, który Twoim zdaniem wymaga poprawy.

Unikaj używania "jednak" lub "ale" po tym, ponieważ brzmią one dość ostro i mogą sprawić, że pracownik poczuje, że mówisz coś miłego dla samego faktu. Zamiast tego, pozwól słowom płynąć int do następnej części. "Naprawdę podoba mi się, jak przejąłeś inicjatywę w tym projekcie. Następnym razem może mógłbyś..." to dobry sposób na przekazanie informacji zwrotnej w tej sytuacji.

Daj im wyzwanie

Ekstrawertycy uwielbiają wyzwania, a im bardziej pozytywnie je przedstawisz, tym bardziej zmotywujesz ich do podjęcia próby ich realizacji. "Myślę, że mógłbyś osiągnąć jeszcze większą sprzedaż dzięki temu nowemu podejściu, co o tym sądzisz?". To rzuca im wyzwanie, aby uderzyć w ich sprzedaż, a kiedy mówi się to w optymistycznym tonie, nie brzmi wcale negatywnie.

"Naprawdę chcę, abyś trochę bardziej wykorzystał swoje umiejętności pracy z ludźmi i myślę, że mógłbyś trafić na szczyt celu sprzedaży w tym miesiącu, jeśli to zrobisz", to kolejny przykład.

Unikaj bycia zbyt poważnym

To może brzmieć śmiesznie, aby zasugerować, że powinieneś unikać bycia poważnym, to jest miejsce pracy po wszystkim, ale sposób dostarczania informacji zwrotnej musi być zrobione bardzo inaczej z ekstrawertykiem, w porównaniu do introwertyka.

Ekstrawertycy mają ogromną ilość energii i zawsze odbijają pomysły od innych ludzi i przewodzą werbalnie. Jeżeli przekażesz im informację zwrotną w sposób ostry i poważny, potraktują ją bardzo poważnie, a to może poważnie zaszkodzić temu, jak sobie radzą od tego momentu. Choć nie oznacza to, że powinieneś się śmiać i być optymistą, jeśli chodzi o konstruktywną krytykę, którą musisz przekazać, możesz to zrobić w sposób, który nie osłabi ich ducha.

Unikaj siedzenia przy meblach w sali konferencyjnej i sprawiania, by informacja zwrotna wydawała się niezwykle poważna. Zamiast tego zapytaj, czy możesz porozmawiać z nimi w kabinie biurowej lub w równie relaksującym miejscu. Następnie zasugeruj im informację zwrotną, zamiast mu ją powiedzieć. Robiąc to, sprawiasz wrażenie, że to ich pomysł i rzucasz im wyzwanie, jak wspomnieliśmy w naszym ostatnim punkcie.

Wykorzystanie w pełni potencjału ekstrawertycznych pracowników oznacza, że z pewnością zauważysz wzrost produktywności i wyników w najbliższej przyszłości. Ostrożnie obchodząc się z informacjami zwrotnymi, możesz zapewnić, że wydajność wzrośnie, zamiast niszczyć morale i wymuszać wszystko w przeciwnym kierunku.

Zobacz również