- 5 września 2022
Jaki jest najlepszy sposób na przekazanie...
- 22 sierpnia 2022
Jaki jest najlepszy sposób na przekazanie...
- 16 sierpnia 2022
3 Sposoby na zjednoczenie zespołu w trudnych...
5 porad przed oceną dla menedżerów
Oceny, czyli przeglądy rozwoju pracowników, to ważne narzędzia.
Pod pewnymi względami mają złą reputację, ale jeśli są wykorzystywane we właściwy sposób, te coroczne spotkania mogą być idealnym sposobem na rozwiązanie wszelkich problemów, przekazanie informacji zwrotnej, określenie potrzeb szkoleniowych i w zasadzie poklepanie po plecach za dobrze wykonaną pracę.
Pracownicy czasami obawiają się ocen, ponieważ zakładają, że jest to po prostu czas, kiedy siedzą przy meblach w sali konferencyjnej ze swoim menedżerem i mówi się im o wszystkich rzeczach, które robią źle. W rzeczywistości nie o to chodzi w ocenie i jeśli tak się dzieje, to kierownik musi zrewidować cały sens tej corocznej wizyty!
Ocena ma być pozytywna. Owszem, mogą zdarzyć się sytuacje, w których konieczne będzie omówienie problemów, ale jest to dyskusja dwustronna i powinna skupiać się głównie na rozwoju pracownika. Obejmuje to określenie wszelkich kursów, na które mogliby się udać i zbadanie pomysłu na nowe obowiązki.
Sprawdź tę infografikę, która mówi bardziej szczegółowo o tym, jak przeprowadzić ocenę.
Źródło - https://blog.jpabusiness.com.au/blog/the-5-step-performance-review-infographic
Aby zapewnić, że oceny są pozytywne i pomocne, przygotowanie jest kluczowe.
Oto 5 rzeczy, o których musisz pamiętać przygotowując się do oceny pracownika lub przeglądu jego rozwoju.
Wyślij wcześniej kwestionariusze przed oceną
Kiedy poinformujesz pracownika o dacie i godzinie jego oceny, wyślij mu załączony kwestionariusz. To jest bardziej do użytku pracownika, ale jest to dobry sposób, aby oprzeć dyskusję wokół czegoś pozytywnego. Kwestionariusz zapyta o to, jak według niego radzi sobie w swojej roli, czy chciałby mieć dodatkowe obowiązki i jakie, czy chciałby pójść na szkolenie i co by to było, itp. Pomaga to pracownikowi zanotować wszystko, o czym chciałby porozmawiać i zapobiega wyczerpaniu dyskusji.
Upewnij się, że zaplanujesz wystarczająco dużo czasu
Podczas planowania oceny w kalendarzu, upewnij się, że pozostawiasz wystarczająco dużo czasu i że nie spieszysz się, aby dostać się do następnego spotkania, które zaznaczyłeś. Godzina to minimalna ilość, którą powinieneś zaplanować i dobrze jest zostawić trochę czasu zablokowanego po tym, na wszelki wypadek, gdyby się skończyło. Jeśli Twój pracownik chce usiąść i porozmawiać o konkretnej sprawie, nie powinieneś go poganiać. Upewnij się również, że zarezerwowałeś wystarczająco dużo czasu w pokoju, z którego korzystasz, ale to nie będzie problemem, jeśli siedzisz wokół biurka wykonawczego w swoim biurze.
Zrób wcześniej mały research
W zależności od tego, ilu pracowników zatrudniasz, być może będziesz musiał sprawdzić ich dokumentację w poszukiwaniu wszelkich kwestii, które chciałbyś poruszyć i pogratulować im jakiegoś szczególnego kamienia milowego. Dobrym pomysłem jest odświeżenie sobie wcześniej pamięci; nie można oczekiwać, że będziesz pamiętał o wszystkim, chociaż dobry menedżer będzie miał już kilka punktów w głowie, gdy usłyszy nazwisko pracownika, który ma być widziany jako następny.
Miej pod ręką napoje
Miej pod ręką wodę, herbatę, kawę itp. To nie jest bardzo formalne spotkanie, to powinno być dwukierunkowa dyskusja, więc o przekąski daje, że nieformalne uczucie, bierze nerwy od i stawia pracownika na luzie. Jeśli denerwują się czymkolwiek lub jeśli jest jakiś szczególnie trudny temat do omówienia, łyk wody pomoże!
Sprawdź notatki z zeszłorocznej oceny
Przed oceną upewnij się, że sprawdziłeś zeszłoroczne notatki z oceny danego pracownika i przyjrzyj się planowi działania, który został sporządzony. Czy wszystkie punkty zostały zrealizowane? Czy pracownik poszedł na szkolenie, którym był zainteresowany w zeszłym roku? Dobrym pomysłem jest budowanie postępu z roku na rok, a nie zaczynanie od nowa.
Dzięki wcześniejszym szybkim przygotowaniom, oceny będą przebiegały sprawnie, a zarówno menedżer, jak i pracownik wyniosą ze spotkania jak najwięcej.
Top 3