Ile naprawdę potrzebujesz miejsca do przechowywania w biurze?

Kiedy urządzasz nowe biuro, czy to w organizacji, czy w domu, bardzo łatwo jest pomyśleć, że potrzebujesz absolutnie wszystkiego. Kupujesz najlepsze luksusowe meble biurowe, myślisz, że potrzebujesz wszystkich gadżetów i prawdopodobnie chcesz mieć tyle miejsca do przechowywania, ile tylko znajdziesz. Powód? Myślisz, że potrzebujesz tego wszystkiego, aby być produktywnym.

Prawda? Tak naprawdę nie potrzebujesz tego wszystkiego.

Przechowywanie to obszar, w którym większość firm trochę przesadza. Jeśli chcesz zrobić porządek w swoim biurze i ograniczyć ilość niepotrzebnie przechowywanego papieru, być może najlepszym sposobem jest ograniczenie ilości posiadanego magazynu biurowego! Jeśli nie masz gdzie ich przechowywać, nie będziesz ich trzymać.

Obecnie większość rzeczy można przechowywać online, np. w chmurze, a katalogi można przeglądać także online, więc nie ma potrzeby przechowywania nieskończonej liczby papierowych kopii wszystkiego. Oczywiście trzeba przechowywać pewne dokumenty w formie papierowej, np. dokumenty podatkowe, które muszą być przechowywane przez określony czas. Do tego wystarczy jedna szafka!

Unikaj zbyt dużego bałaganu w swoim biurze, a będziesz o wiele bardziej produktywny. Przechowywanie dokumentów w biurze jest oczywiście konieczne, ale czy na pewno wystarczy jedna mała szafka na jednego pracownika? Półki również powinny być minimalne - niekończące się regały nie robią najlepszego wrażenia wizualnego.

Ogólnie rzecz biorąc, należy ograniczyć bałagan i ograniczyć ilość miejsca do przechowywania. Jeśli uda Ci się to zrobić, zmniejszysz również koszty.

Co sądzisz o przechowywaniu? Czy uważasz, że w biurze potrzeba ich więcej, czy może najlepszym rozwiązaniem jest ich minimalna ilość?


Zobacz również