Co to jest "strefa przyziemienia"?

Czy słyszałeś o "touchdown area"? Nie, nie ma to nic wspólnego z futbolem amerykańskim, ale z najnowszym dodatkiem do wystroju biura.

W nowym zwinnym środowisku pracy może istnieć wiele różnych stref, a najnowszą z nich jest strefa przyziemienia. Jest to przestrzeń, która ma być wykorzystywana tylko w krótkich okresach czasu, zazwyczaj nie dłużej niż przez godzinę. Z tego powodu strefa przyziemienia jest wykorzystywana głównie przez pracowników zdalnych i elastycznych, którzy przychodzą do biura, aby nadrobić zaległości lub oddać pracę. Może być również wykorzystywana do omawiania spotkań, szybkiego nadrabiania zaległości, a także sprawdzania poczty elektronicznej.

Zazwyczaj jest to otwarta przestrzeń, wyposażona w stoły i taborety, znajdująca się z dala od głównej przestrzeni biurowej lub z boku niej. Strefa przyłóżkowa to miejsce szybkiej odprawy, nieprzeznaczone do długich spotkań, ale idealne do dzielenia się pomysłami, szybkich pogawędek, gdy nie chcesz przeszkadzać nikomu w biurze. Można też wykorzystać tę strefę jako zapasową, gdy nikt inny z niej nie korzysta.

Kilka przydatnych pomysłów na meble to mały stolik do sali konferencyjnej z systemem zarządzania kablami do ładowania urządzeń oraz modne biurka biurowe o osobliwym wzornictwie.

Czy w Twoim biurze znajduje się strefa przyziemienia?

Zobacz również